Flagallé: Regler og vedtægter
Regler/vedtægter for: Voldum Flagallé
1) Ansvarlig for Flagalléen er Voldum Lokalråd. Kontaktperson: Asger Mortensen 20 48 08 96
2) Opsætning af flag foretages af en gruppe på 10 personer udpeget af Voldum Lokalråd.
3) Faste flagdage.: Byfest Konfirmation
4) Udlejning af enkelte flag eller hele flagalléen.: Bryllup Fødselsdag Jubilæum Ved andre større arrangementer i byen, efter aftale. Bestilling af flag / flagallé skal ske senest 14 dage før opstilling. Der er mulighed for opstilling af 10 stk. flag, i de af lokalrådets indkøbte holdere, hvor man ønsker det, eksempelvis ved vejen eller feststedet.
5) Betaling skal ske til Voldum Lokalråd ved bestilling eller på opstillingsdagen. Priser for opstilling: Hele flagalléen kr. 1.500,00 Anden opstilling. Start pris kr. 500,00 som inkluderer de 5 første flag, derefter pris pr. stk. kr. 50,00
6) Flagregler: Flaget skal hejses kl.8 om morgenen og nedtages ved solnedgang. I vintertiden, hvor solen først står op efter kl. 8 hejses flaget ved solopgang. Dannebrog må aldrig være hejst en nat. Enhver kan være glemsom. Hvis naboen har glemt at tage flaget ned, bør man hjælpe sin nabo med at huske det. Flaget må under hejsning eller nedtagning ikke røre jorden og bør på enhver måde vises respekt.
Vedtaget af Voldum Lokalråd Voldum d. 16-09-2024